keraamat_ir
دنبال کننده
17
پست
689
کرامت کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی جایی برای پاسخگویی به دغدغه های تربیتی شما
پست های مشابه
keraamat_ir
🔻روش کلیدی برای شکوفایی فطرت بچه ها . آن چیزی که فطرت بچهها را شکوفا میکند خوش اخلاقی و مهربانی با بچههاست. اتفاقاً مواقعی که بچه اشتباهی میکند و منتظر است که به پدرش سرش داد بزند، چقدر خوب است که بچه را ببوسید و بگویید خدا را شکر که تکههای شیشه در چشمت نرفت.😍 دو روز دیگر هم به او بگویید، بگو پسرم حواست را جمع کن. اگر کمی امثال شیشه شکستن بچهها را تحمل کنید، ببینید چطور بچهها شیفته شما میشوند. اجازه دهید «کونوا دعاة الناس...» در زندگی اتفاق بیفتد. «یا من سبقت رحمته غضبه» را در زندگی اجرا کنید. خدایی که بچه در فطرتش میشناسد یا من سبقت رحمته غضبه است. 😇 وقتی ببیند پدر و مادرش هم همینطور هستند، دیدن پدر و مادرش او را به یاد خدا میاندازد. در تربیت بچهها به ویژه زیر ۷ تا ۱۰ سال بسیار استثناء است که انسان عصبانی بشود و اصل بر مهربانی است.😘😉 . . . ⭕برای ما بنویسید: چطور هنگام تنش یا اشتباه فرزندتون خودتون رو کنترل میکنید؟ . . . 🔖حجت الاسلام عباسی ولدی 📚دوره کرامت ۲ . 💬انتقادات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بذارید . در شبکه های دیگر بما بپیوندید . 👈 پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 👈 پیام رسان ایتا: eitaa.com/keraamat_ir 👈 سایت آپارات: https://www.aparat.com/keraamat_ir . . . . . . . . . #عباسی_ولدی #من_دیگر_ما #تربیت_کودک #عشق #محبت #امام #خدا #مهربانی #بوسه #مادر
21 آذر 1400 15:40:11
0 بازدید
keraamat_ir
. 📍نوجوونم ما رو به اتاقش راه نمیدهد! چیکار کنم؟ . گاهی پدرها و مادرها دوست دارند با نوجوانشان ارتباط برقرار کنند، اما نوجوانها دوست ندارند ارتباطی با پدر و مادر داشته باشند. مثلا وارد خانه میشوند، به اتاقشان میروند و نمیگذارند پدر و مادر وارد اتاق آنها شود. در این حالت پدر و مادر میتوانند میوهای را به اتاق نوجوان بروند و بگویند ما میخواهیم در کنار تو میوه بخوریم، ذوق این را داریم که کنار تو باشیم، قهر تو هم برای ما لذت بخش است. با او شوخی کنیم، پرخاشگریهای او را طبیعی تلقی کنیم و فکر نکنیم به دلیل بی تربیتی این کار را میکند. یا مثلا اگر نوجوان دوست ندارد همراه ما به سفر بیاید، بگوییم چون تو نمیآیی، ما هم نمیرویم و اینکه در خانه در کنار تو باشیم بیشتر به ما خوش میگذرد. لازم است «صبر کنیم» و این کار را آنقدر ادامه دهیم تا نتیجه دهد. البته لازم است توجه کنیم این کار ممکن است ظرف یک هفته جواب ندهد و گاهی یک یا دو سال باید چنین رفتاری را داشت و رفتارهای محبت آمیز را با بچه تداوم داد، تا نوجوان با ما انس بگیرد. . . . ⭕️فکر میکنید چرا نمیتونیم ارتباط با نوجوونمون رو درست شکل بدیم؟ . . . 🔖دکتر کیومرث فرحبخش. . 🔻ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است.🔻 . . . . . . . #فرحبخش #کرامت #نوجوان #تینیجر #دوستی #خانواده #قدس #تربیت_فرزند #استقلال #چالش #سبک_زندگی
08 اردیبهشت 1401 14:24:30
0 بازدید
keraamat_ir
. 📍همسرم هیچ وقت منو درک نمیکنه.! آدمهایی که به لحاظ خلقی سیاه و سفید یا صفر و صدی هستند میگویند، تو «هیچ وقت» مرا درک نمیکنی و هیچ وقت نمیفهمی من چه میگویم؟! در مقابل چنین افرادی لازم است به گونهای رفتار کرد که طرف مقابل خودش متوجه شود. خداوند در سوره زمر در چند جا از بندگانش میپرسد که آیا تا به حال یک بار هم نشده که من مشکلات تو را حل کنم؟ در ما مذهبیها چنین اختلالات شناختی مانند سیاه و سفید دیدن، صفر و صد بودن یا هیچ وقت و هرگز و ای کاش استفاده کردن زیاد است. راه حل این مشکل این است که از او بپرسیم آیا یک بار هم نشده من تو را فهمیده باشم؟ یعنی کمکش کنیم که خودش به یاد آورد. امام باقر علیه السلام میفرمایند: یادآوری خوشبختیها و سعادتهای گذشته، شفقت آینده و حال خوب امروز را تضمین میکند. 🔖حجت الاسلام برمایی. 📚کرامت یک 📌ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. #برمایی #استاد_برمایی #سیاه #سفید #صفر #همسر #اختلال_شناختی #درک_کردن #حال_خوب #سعادت #خدا #مشکل #بنده
28 اردیبهشت 1401 14:26:05
0 بازدید
keraamat_ir
🔻 تنظیم سبد رسانه ای در خانواده نظرات تون رو برامون کامنت بذارید.
03 آبان 1399 17:49:02
0 بازدید
کرامت
0
0
🔻 مسئله اصلی در خانواده نظرات تون رو برامون کامنت بذارید 👇