bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله سلام به باشگاه مادرانی های عزیز ! اومدیم با یه پست پنج شنبه ای😍 مادرهای باشگاه روز پنج شنبه که میشه گروه رو پر میکنن از هنرهاشون، ذوق هاشون ، سلیقه هاشون .. با روی باز به سوال های کدبانوگری و هنرمندانه هم جواب میدن و خلاصه کلی حال خوب تزریق میکنن به گروه 😍 ورق بزنید... 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 طرز تهیه #رشته_سوپی 🥣 مواد میانیش(گوشت و پیاز و فلفل دلمه ای) 🥚 زعفران و یه عدد تخم مرغ واسه داخل رشتش 🥬 کاهو واسه ته دیگش 🍄 هم ب دلخواه اول پیاز و گوشت و فلفل رو تفت میدی با هر ادویه ای که خواستیم. قارچ هم واسه داخلش میتونیم بزنیم خوشمزه میشه😋 و قطر لایه میانیش زیادتر میشه و ظاهر زیبایی میگیره بعد اینا که اماده شد.... 🍵 آب که جوش اومد رشته هارو میریزیم واسه 5نفر 400گرم کافیه، نباید زیاد بذاریم بپزه تقریبا زنده بر می داریم و میریزیم تو آبکش، آبش که کامل رفت یه عدد تخم مرغ و زعفران دم کرده و یه کم نمک می ریزیم و خوب مخلوط میکنیم. 🍳 تو یه تابه کاملا نچسب به سایز مناسب روغن می ریزیم و کاهو رو 5 دقیقه میذاریم تو آبجوش که نرم نرم بشه میچینیم کف تابه کامل دیواره ها رو هم بپوشونه. 🍜یه لایه رشته می ریزیم، یه لایه گوشت، یه لایه رشته یه کوچولو فشار می دیم و آب می ریزیم دورش و دم کنی میگذاریم و یه کم بخار که پیچید کمش میکنیم تا دم بکشه و آماده میشه😋😋 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 دستور دسر اناری😋 لایه ها از پایین به بالا: ۱. کره و بیسکوییت پتی بور که بافتی مثل کیک داره🍪🥧 ۲. شیر، نشاسته، وانیل، کمی شکر(شیرین نشه زیاد)🥛🍶 ۳. ژله آلوئه ورا و دونه انار ۴. ژله انار #پنجشنبه_های_باشگاه #ته_چین #ته_دیگ #کاهو #دسر_انار #دسر #ژله #انار #اناری #بیسکوییت #یلدا #شب_یلدا #هنرمند #کدبانو
30 آذر 1400 18:29:49
19 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... ✴ادامه مطالب بانو ایشاع✴ بانو ایشاع همسر جناب زکریا سلام الله علیه یکی دیگر از بانوانی هستند که گروه تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز سه شنبه ها ایشون رو برای بررسی انتخاب کردند. نکات جالبی در مورد ایشون وجود داره که خواندن شون خالی از لطف نیست... ❇ تا به حال اسم بانو ایشاع رو شنیده بودید؟ 🤔دوست دارید باز هم در مورد زنان تمدن ساز تاریخ بیشتر بدونید؟! #سه_شنبه_های_باشگاه #بانوان_تمدن_ساز #بانو_ایشاع #جناب_زکریا #زنان_تاریخ
24 آذر 1400 20:03:19
9 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله 🌱 به عنوان یک مادر چقدر از جایگاه دختر در خانواده و اجتماع می دانیم؟؟؟ 🌱 و چقدر به این دانسته ها عمل می کنیم؟؟ امروز و این روزها فضای مجازی پر شده است از متن هایی با ویترین های زیبا و دلربا برای دختران ایران زمین اما با محتواهایی گره افکن و شبهه آمیز که به خوبی می تواند ذهن دختران مان را به بازی بگیرد... ... پس معطل نکنیم و همین حالا بیشتر و بیشتر در مورد جایگاه دختران عزیزمان در نگاه بزرگان دین و کشور بخوانیم... *روز دختر رو به همه دخترهای عزیز تبریک میگیم* #دختر #روز_دختر_مبارک #پویش_ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند #باشگاه_مادران_تاریخ
03 تیر 1399 00:04:06
1 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. #تدابیر_تابستان 👩🌾 بیشتر مربوط به رعایت تغذيه ای می شود و کاهش فعالیت (ورزش و زناشویی و فکری و...) از قدیم الایام هم مدارس علوم دینی در تابستان تعطیل میشده و به ییلاق میرفتند. 🍗🍝🍛🚫ا غذاها از گوشتی و حلیم و ماکارونی و کباب و آش رشته (سنگین و غلیظ) و انواع سس و ادویه جات تند و دمنوش های گرم بره به سمت خنکی ها 🌱چه مزاج گرم چه سرد فقط حد مصرفش فرق داره ⚠️هضم در تابستان دچار ضعف طبیعی هست. 🏊♂️ا ورزش مناسب تابستان، شنا و استخر رفتنه 🥬🥃ا از بهترین میان وعده های این فصل، کاهو سکنجبین هست 🥤🍺🍒🍋ا آب میوه و شربت های ملس (ترش و شیرین) مثل آلبالو، زرشک، لیمو، ریواس، انار، شاتوت عالی است 🔆 نکته: ✅ درسته که طب سنتی میگه آب یخ نباید خورد اما به معنای این نیست که باید آب گرم خورد اتفاقا طب سنتی میگه باید طبیعت بدن لذت ببره از اون چه که خورده میشه پس آب باید دمای مطبوع داشته باشه 🚫 اما به طور کلی استفاده از یخ برای سرد کردن (مجاورت یخ و مایعات) نهی شده ☑ اما گذاشتن آب و شربت در یخچال با دمای متعادل به شرط ننوشیدن ناشتا و نیمه شب و بین و بعد غذا، مانعی نداره گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه #تدابیر_فصل_تابستان #طب_سنتی #مطالب_پزشکی
16 تیر 1399 05:54:12
11 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. #معجون_های_تقویتی میخواید باردار شید اما احساس ضعف دارید؟ زایمان کردید و هنوز حس سرپا شدن ندارید؟ شیردهی دارید و حس میکنید از تو خالی شدید؟ توانایی بارداری مجدد ندارید؟ دورهم باشیم با چند تدبیر طبی😊 ✅ #بارداری، #زایمان و #شیردهی بدن یک زن رو به بالاترین حد ضعف میرسونه. لذا واجبه که نیازهای بدن رو در این دوران ها بشناسیم تا بتونیم از فواید بیشمار بارداری و شیردهی بهرهمند بشیم. بارداری در کسی که سلامت نسبی داره، تداوم سلامت محسوب میشه نه یک بیماری😍 ✅ از تقویت های بعد زایمان غافل نشید: بستن کمر با قرص کمر که قابض هست، خوردن کاچی، پرهیز از سردیجات، حمام نرفتن(یا کمترین حد ممکن)، استراحت در بستر تا زمان اتمام لکه بینی ها و حداقل ۱۲ روز اول رو باید مراقبت ویژه کرد. اگر نوزاد زردی داره، لازم نیست سردی بخوریم. کافیه گرمیها رو کمتر کنیم. زردی نوزاد رفع میشه اما عوارض سردیجات برای مادر میمونه ✅ بعد از قطع خونریزی، شبی یک استکان عرق رازیانه برای درمان افسردگی و اختلال خلق بعد از زایمان مفید است. بهتراست برای مصرف با متخصص طب سنتی مشورت کنید. ✅ #کلسیم! از مهمترین نیازهای دوران شیردهی است.🥛 از آن غافل نشوید. لبنیات، بادام، پوست تخم مرغ و.. منابع خوبی برای کلسیم هستند. البته مقدار مصرف مهم است. مزیت قرص های مکمل این است که مقدار آنها کاملاً مشخص است. شیر+خرما را در تغذیهی خود بگنجانید. البته به اعتدال (۳خرما در روز مگر در نواحی رویش نخل خرما) ✅ از مصرف #نخودآب غافل نشوید. نخود را خیسانده و بپزید. با کمی گوشت و پیاز عالی است. 🍗کمی زیره نفخ آن را میگیرد. نخودآب دافع بلغم و لاغرکننده چاقی بلغمی است. ✅ زرده ی #تخم_مرغ_عسلی بینظیر است! هم برای خودتان هم نینی😊 ✅ #شیربادام را در برنامه غذایی تان بگنجانید. ۱۰ عدد بادام، ۱ قاشق عسل، ۱ لیوان آب و میکس... برای کل خانواده مفید است. کمی گلاب یا بیدمشک آن را آرامشبخش هم میکند. خنک بنوشید🥤 ✅ #فالوده_سیب عالی است!🍎 سیب پوست کنده و رنده شود، ۱ق عسل، ۲ ق گلاب و ۲ ق بیدمشک اضافه شود و کمی هم تخم شربتی... برطرف کننده ی خونریزی های زنانه (لکه بینی، زیادبودن خونریزی و...)، برطرفکننده ضعف عمومی، تقویت قلب و مغز و کبد ✅ #شربت_عسل 🍯 آب، عسل به اندارهی شیرین شدنش، آب لیموترش به اندازه ی دلخواه. خنک و جرعه جرعه مصرف شود. برطرف کننده ضعف عمومی، مقوی رحم، معده قلب مغز و کبد، ارامش بخش هم هست. #دوشنبه_های_باشگاه #تقویت_قوا #ضعف_بدن #قویم_بشیم #مامان_قوی #باشگاه_مادران_تاریخ
23 تیر 1399 15:27:51
655 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله .. هفته پیش در روز سه شنبه ها و بررسی شبهات اعضای گروه باشگاه مادران تاریخ در مورد مبحث کودک همسری مباحثه کردند و بحث های خوبی صورت گرفت.. انشالله این هفته سه شنبه از سرکار خانم خزایی که تو این حوزه فعالیت داشتند و تجربه دار هستند دعوت کردیم تا به سوالات و گره های ذهنی پیرامون این موضوع بپردازند. این سه شنبه با ما همراه باشید 🌱 #کودک_همسری #باشگاه_مادران_تاریخ #اعلامیه #کارشناس_مهمان #سرکار_خانم_خزایی #سه_شنبه_های_باشگاه
15 تیر 1399 06:43:56
3 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
6
غربالگری قسمت 3
﷽ ____ ادامه از پست قبل پست قبلی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربالگری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربالگری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنینهای مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی دیگر از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماریهای جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاهمادرانتاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشر دهید 🌱