پست های مشابه

bashgahemadaran

*#پیام_دکتر✍🏼 #چشمها #مراقبت_از_چشم👁👁 چشم ها...👀* متاسفانه خیلی این روزها باهاشون نامهربانی شده؛ ساعت‌های مداوم چشم دوختن به گوشی و‌ تلویزیون، بیدارخوابی های شبانه تا پاسی از شب یا صبح، گشت و‌ گذار بی اندازه بین کانال‌ها و گروه‌ها... 💌 حداقل این چند کار رو‌ برای مهربانی با چشم‌هامون انجام بدیم: 👁 استفاده از قطره چشمی استریل هر چند ساعت برای رفع خشکی چشم 👁 استفاده از عرق رازیانه به عنوان قطره چشمی برای تقویت بینایی (بریزید داخل یک قطره خالی شده) شب ها قبل خواب، یا هر زمان از روز 👁 دم کردن کمی بابونه، و گذاشتن تفاله ولرم بابونه بر پشت پلک های بسته (به حالت ماسک) به همراه تن‌آرامی و اذکار توصیه شده. 👁 پرهیز از بیداری طولانی (موجب ضعف عمومی، ضعف مغز، ضعف بینایی) *- استراحت به چشم ها: هر ۱۰-۱۵ دقیقه نگاه از گوشی بردارید و به اشیاء دور نگاه کنید. 👁 ورزش چشم ها: ۱۰ بار نگاه رو به هر سمت ببرید؛ چپ و راست و بالا و پایین و مورب، بدون حرکت گردن. با فاصله ۵ دقیقه، در حرکت بعد آرام چشم ها رو در جهت عقربه های ساعت و خلاف اون، بچرخونید.* ✍ د. موحدی‌نیا | پزشک، مادر، دستیار تخصصی پزشکی پیشگیری و اجتماعی دانشگاه تهران @hejrat_kon #پزشکی #پیشگیری #چشم #سلامت_چشم #بینایی #تقویت_بینایی #نشربامنبع

30 خرداد 1404 10:56:54

14 بازدید

bashgahemadaran

🍃یا طَبیبَ مَن لا طَبیبَ له🍃 دوشنبه‌ها 💉روز سؤالات و مباحث پزشکی در حوزه‌ی مادری ✅ مامان‌های خوب، دوشنبه‌ها میتونید اگر در حوزه‌ی مسائل *پزشکی بارداری، زایمان، شیردهی و اطفال* سؤالی دارید که امکان پاسخگویی آن *به صورت کلی و مجازی* وجود داره، از #پزشکان محترم گروه بپرسید 💟 همه‌ی ما خالصانه دوست داریم به همه‌ی سؤالات جواب بدیم و کمکی به شما کنیم. اما همگی شديداً دچار ضیق وقت و محدودیت بعلت مسائل کاری، درسی، فرزند و شوهر و خانه هستیم. پس لطفاً چندتا نکته رو توجه کنید: 1⃣ سؤالات در حوزه‌ی ذکر شده باشه 2⃣ مسائل تخصصی و خاص نیاز به دانستن شرح حال کامل، سوابق، اطلاع از تمامی عکس ها و آزمایش ها و معاینه از نزدیک داره. پس اونها رو، نه مطرح کنید نه انتظار جواب داشته باشید. مسائلی که پیش فوق تخصص هم رفتید و جواب نگرفتید رو هم از ما نپرسید!😅☺️ 3⃣ میتونید سؤالات رو در خصوصی از پزشکان عزیز گروه بپرسید. اما توجه کنید که اولاً در سؤالات دو شرط بالا رو رعایت کرده باشید، ثانیاً مربوط به خود شما باشد. لطفاً مسائل اقوام و آشنایان را با ما درمیان نگذارید. امکان پاسخگویی نداریم. 4⃣ اگر دیر پاسخ گرفتید به علت تعدد سؤالات هست. *در خصوصی* پیام یادآوری ارسال کنید. 5⃣ سؤالاتی که در خصوصی ارسال میکنید را فقط *از یکی از پزشکان* بپرسید. همزمان دو یا چند نفر از ادمین ها را مورد مشاوره قرار ندهید. در صورت پیچیده بودن سؤال، ما حتماً در گروه‌های تخصصی خود با یکدیگر مشورت میکنیم. #دوشنبه #روز_پزشکی #پزشکی #لیست_پزشکان_گروه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری

27 خرداد 1399 22:10:03

1 بازدید

bashgahemadaran

﷽ -- ⛔️ ۱- باتری های دیسکی شکل این نوع باتری ها (#سکه_ای) از خطرناک ترین وسایل موجود در خانه برای بچه‌ها هستند. به محض بلااستفاده شدن، آن ها رو دور بیندازید. این باتری‌ها باعث پارگی شیمیایی مری و ایجاد مشکلات شدید طبی بعد از آن میشوند. اگر متوجه شدید فرزند شما یک #باتری_دیسکی را بلعیده، یا حتی به این موضوع مشکوک شدید (گم شدن یک باتری دیسکی از وسایل خانه)، باید فوراً و بدون اتلاف وقت به اورژانس مراجعه کنید. (به هیچ راه خانگی و اینترنتی اعتماد نکنید) تا زمان مراجعه به اورژانس میتوانید به فرزند خود #عسل بخورانید تا مانند پوششی، باتری را دربربگیرد تا احتمال پارگی مری کمی کمتر شود. باتری اگر در مری باشد آن را با #اندوسکوپ خارج میکنند. اما اگر وارد معده شده باشد، آن را به حال خود رها میکنند تا با گذشت زمان همراه مدفوع، از مقعد خارج شود. محل باتری وسایل را با چسب نواری محکم کنید. ⛔️ ۲- قطعات #بادکنک ترکیده از این اجسام بترسید!🎈 اگر وارد ریه فرزند شما شوند، دردسر بزرگی هستند... با بلع جسم خارجی، کودک دچار #تنگی_نفس شده و به #سرفه میفتد. ممکن است رنگ چهره اش تغییر کند. شما به سرعت وارد عمل میشوید. اگر نتوانید کاری کنید، او را به اورژانس میبرید و متخصصان بعد از اقدامات اولیه، با دستگاه #برونکوسکوپ، جسم خارجی را از ریه کودک در می آورند. اما در مورد قطعات کوچک بادکنک ترکیده، همیشه داستان این نیست! این قطعات به شکل ناگواری به جدار ریه میچسبند و پزشک حتی با برونکوسکوپ هم، درحالیکه آن را به خوبی میبیند، قادر به خارج کردن آن نیست! و کودک توانایی تنفس خود را به تدریج از دست می دهد… پس بعد از بازی بچه‌ها با بادکنک و ترکیدن آن، فوراً قطعات را دور بیندازید. ⛔️ ۳- مواد شوینده قلیایی و اسیدی #مواد_شوینده همیشه باید خارج از دسترس بچه‌ها باشند. بچه‌ها ممکن است بدون هیچ توجهی آن ها را ببلعند. متاسفانه سوختگی های شیمیایی با شوینده ها در بین کودکان بسیار شایع است. شوینده های قلیایی بسیار بدتر از اسیدی ها هستند. حتی استشمام بخارات این مواد نیز برای بدن حساس کودکان آسیب های جدی دارد. آن ها را از دسترس کودک دور نگه دارید. اگر متوجه شدید کودک این مواد را بلعیده، فوراً به اورژانس مراجعه کنید. در بلع مواد قلیایی، از دادن مواد اسیدی مانند آب پرتقال (برای خنثی کردن شیمیایی ماده!) جداً بپرهیزید. گرمای این واکنش شدت آسیب را بیشتر میکند. هرگز این مواد را در بسته بندی‌های غیر از خود (بطری شیر، آبمیوه و...) نگه داری نکنید. برای بزرگترها نیز فریبنده و خطرناک است! #خانه_ایمن نشر فقط با منبع🌸

08 دی 1399 13:15:54

78 بازدید

bashgahemadaran

*فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است* بیانات رهبری 🦋سلام به همه اعضای عزیز و دوست داشتنی گروه 💡گفته بودیم که برای سه شنبه ها برنامه جدید در نظر داریم همه این روزها خوب میدونیم که حضور در *فضای مجازی* به صورت *فعال ، سازنده و اثر گذار* خودش یک جور *جهاد و فعالیت اجتماعی* مهم محسوب میشه خیلی هامون احتمالا صفحه *اینستاگرام* داریم، یا تو *توئیتر* فعال هستیم هیچ کدوم اینها هم نباشه تو *کانالها و گروههای دوستانه و فامیل* حضور داریم. احتمالاً هممون بارها *شبهات* مختلفی رو تو عرصه های مختلف دینی دیدیم که گاهی دست و پا شکسته دفاع کردیم و گاهی هم با اینکه دلمون می سوخت به خاطر این شبهه ها، اما نمیدونستیم چی باید بگیم؟!😔 ضربه و اثرسوء شبهات موجود در *حوزه زن و خانواده* بر نگاه افراد، به خاطر اهمیت جایگاه و شدت تأثیرگذاری ش بر کسی پوشیده نیست. ✅ و اما قصد داریم اینجا، در گروه *باشگاه مادران تاریخ* ، همه در کنار هم، تک تک ۲۰۰۰ نفرمان تمرین کنیم... *تمرین توانمندی نقد و بررسی شبهات* این حوزه 💡 در قدم اول حل شدن سوالات ذهنی خودمان 💡 و در قدم بعدی *توانایی جواب دادن و حل شبهات* برای دیگران بنابراین انشالله هر سه شنبه یک شبهه رو بررسی میکنیم که بنا بر موضوع شبهه ممکنه گاهی بیشتر از یک هفته طول بکشه.. اگر شماهم جایی مسئله ای رو دیدید که تو این قالب میگنجه حتما با ما درمیان بگذارید. انشالله همه باهم میتونیم تو این *جبهه جنگ نرم سایبری* موفق و اثرگذار باشیم. *آرایش دشمن در فضای مجازی، آرایش جنگی است؛ ملت ایران باید در مقابل این آرایش مناسب بگیرد* بیانات رهبری #شبهات_زنان #شبهات #زنان #حقوق_زنان #مسائل_زنان #فمنیسم #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران

27 خرداد 1399 22:18:47

1 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.... ❓اسهال چیه؟ ما دفع بیش از ۱۰ گرم مدفوع به ازای هر کیلو وزن بدن در روز رو میگیم اسهال😷 پس یه ذره شل شدن شکم بچه اسهال نیست. خب میوه و ملین و... خورده، شکم شُل تر کارکرده دیگه! از نظر کتابی، هر اسهالی در بچه‌ها نیاز به آزمایش مدفوع ساده داره. ولی ما این کار رو نمیکنیم معمولاً و زمان میدیم. ❓کی باید #کشت_مدفوع داد؟ وقتی بچه تب داره، مدفوعش خونی ه، بیماری نقص ایمنی داره یا بیماری مزمن گوارشی داره، دیگه بالاغیرتاً نیایم تو گروه‌های مجازی از مامانها راهکار رفع اسهال بپرسیم! زود ببریم دکتر و کشت براش بدیم ❓کی پزشک سه تا آزمایش مدفوع مینویسه(میگه سه بار آزمایش بدید)؟ وقتی شک به #انگل داره 💡نکته: #اسهال_خونی همیشه نیازمند بررسی است. چه با تب چه بی تب 🍏درمان نکته: اگر فکر میکنید بچه دچار #کم_آبی بدن شده *فوراً به اورژانس* مراجعه کنید. وقتی برای پرسمان در فضای مجازی نیست! *کودکان زمان زیادی برای جبران به ما نمی‌دهند* اگر کم آبی متوسط یا خفیف باشد، پزشک با کنترل استفراغ، ORS تجویز میکند حتی درصورتیکه کم آب هم نباشد برای جلوگیری از کم آبی بهتر است ORS رو شروع کنید. به ازای هربار اسهال، 10 سی‌سی برای هرکیلو وزن بدن مثلاً کودک 15 کیلو هست. و از صبح سه بار دفع اسهالی داشته. باید سه بار، هربار 150 سی‌سی ORS بدید. 💟 توجه: ORS باید حتماً یک بسته ش در *چهار لیوان پُر آب* (چهار تا 250 سی‌سی یعنی یک لیتر آب کامل؛ نه کمتر) حل بشه. آب کمتر=خطر مرگ☠ اما اگر کودک #کم_آب نیست، در مبحث اسهال دو اقدام داریم: دارویی، تغذیه ای #دارو: قطره پدی لاکت کپسول پروکید پودر (ساشه) کیدی لاکت (به ترتیب قیمت) 🍲 #رژیم_غذایی : 🍼 نکته اول- شیرمادر به هیچ عنوان قطع نشود مگر در موارد شدید بستری. اگر کودک شیرخشک میخوره هم تا حد ممکن نباید حذف بشه مگر اینکه تشخیص بدیم که اسهال بخاطر شیرخشک ه 🥘 نکته دوم- #طب_سنتی : در دوره‌ی اسهال تغذیه باید سبک باشد تا بدن به دفع آسیب بپردازه. اما اگر بدن کودک ضعیف است از مواد مقوی اما سبک استفاده بشه. تدابیر اسهال اطفال ادامه دارد...... #دوشنبه_های_طبیبانه #دوشنبه_های_باشگاه #پزشکی #اسهال #اسهال_اطفال #اطفال

03 آذر 1399 12:19:12

41 بازدید

bashgahemadaran

خیلی ها خواستید که نکات بحث گروهی رو حتما اینجا قرار بدیم.. هرچند بحث بسیار گسترده بود، ولی نکات اصلی بحث در قالب این ۸ عکس نوشته آورده شده... #چهارشنبه_های_باشگاه #بحث_های_جمعیت #فرزند_بعدی #فرزند_دوم #مدیریت_روابط #خواهربرادری

28 آذر 1400 09:22:11

51 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله... *ایده های عید غدیر در شرایط کرونا* 🔺تزئین پنجره ها و منزل 🔺هدیه برای کودکانمان 🔺هدیه برای اقوام و بچه هایشان(پست کنیم یا ببریم درب منزلشون) 🔺پخش هدایا درب منزل یا خیابان(با بسته بندی،دستکش و ماسک) 🔺اطعام(مثلا آبمیوه بسته بندی، یا غذایی که قابل گرم کردن باشه) 🔺دادن هدیه به خانه سالمندان،بهزیستی ها،خیریه های کودکان کار، روستاهای اطراف تهران 🏝🥧🥛من به ذهنم رسید که گلدون کوچولو تهیه کنم و همراه پک کیک و آبمیوه به همسایه هامون بدم و چون اطعام این روز هم سفارش شده 🏚🥖🥐یا پول بدیم به نونوایی محلمون که نون صلواتی بده (تو ایام شهادت این کارو زیاد میکنن اما اعیاد ندیدم) 📚کتاب جشن بزرگ برکه نشربهار دلها،پیکسل 😷نذر ماسک با کیفیت سبزرنگ 🎁کیسه پارچه ای با طرح غدیری 🌈تزیین خونه 🎽لباس نو پوشیدن هم توصیه شده شاید برای پسرم لباس نو بخرم و خودم و همسرم هم در حد جوراب یا... نو بخریم و بپوشیم 🔈پخش مولودی توآپارتمان تزیین آسانسور 📲💻صله رحم تصویری دانلود یه انیمیشن قشنگ واسه بچه ها مثل بنیامین،فیلشاه....یه سینمایی خونگی بسازید #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #عید_غدیر #عید_غدیر_مبارک #کرونا

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله... *ایده های عید غدیر در شرایط کرونا* 🔺تزئین پنجره ها و منزل 🔺هدیه برای کودکانمان 🔺هدیه برای اقوام و بچه هایشان(پست کنیم یا ببریم درب منزلشون) 🔺پخش هدایا درب منزل یا خیابان(با بسته بندی،دستکش و ماسک) 🔺اطعام(مثلا آبمیوه بسته بندی، یا غذایی که قابل گرم کردن باشه) 🔺دادن هدیه به خانه سالمندان،بهزیستی ها،خیریه های کودکان کار، روستاهای اطراف تهران 🏝🥧🥛من به ذهنم رسید که گلدون کوچولو تهیه کنم و همراه پک کیک و آبمیوه به همسایه هامون بدم و چون اطعام این روز هم سفارش شده 🏚🥖🥐یا پول بدیم به نونوایی محلمون که نون صلواتی بده (تو ایام شهادت این کارو زیاد میکنن اما اعیاد ندیدم) 📚کتاب جشن بزرگ برکه نشربهار دلها،پیکسل 😷نذر ماسک با کیفیت سبزرنگ 🎁کیسه پارچه ای با طرح غدیری 🌈تزیین خونه 🎽لباس نو پوشیدن هم توصیه شده شاید برای پسرم لباس نو بخرم و خودم و همسرم هم در حد جوراب یا... نو بخریم و بپوشیم 🔈پخش مولودی توآپارتمان تزیین آسانسور 📲💻صله رحم تصویری دانلود یه انیمیشن قشنگ واسه بچه ها مثل بنیامین،فیلشاه....یه سینمایی خونگی بسازید #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #عید_غدیر #عید_غدیر_مبارک #کرونا

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن