بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
@bardarigram ختنه کردن نوزاد پسر، از دیر باز توی مصر باستان و بعضی کشورهای آسیا رایج بوده. بعدها به یکی از رسوم جداناشدنی ادیان ابراهیمی تبدیل شده. امروز بین مسلمان ها و یهودی ها و تا حدودی مسیحی ها رایج هست. هموطور که تو اسلاید ها بهش اشاره کردم، این عمل نه تنها به سود خود فرد هست، بلکه روی سلامت شریک جنسی آینده اون هم تاثیر داره و تحقیقات نشون دادن زن هایی که با مردان ختنه شده رابطه دارن، به نسبت کمتری به سرطان دهانه رحم مبتلا میشن! پس در ختنه کردن نوزاد پسرتون هیچگاه تردید نکنید و توی ویزیت اولیه نوزاد، بعد از معاینه توسط پزشک حتما بهترین زمان ختنه رو از پزشک بپرسید. البته بهترین زمان هفته اول بعد از تولد برای نوزاد سالم و رسیده ست. ولی خب نظر پزشک رو هم حتما بپرسید. . . . . قدیما کلی سوروسات برای ختنه سوران راه مینداختن و جشن میگرفتن و دامن میدوختن.... 😄 ولی حالا انگار این رسم و رسوم کمرنگ شده؟.!🤔 شما هنوز از این رسم و رسوم دارید؟؟؟😊 . @bardarigram . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #ختنه #ختنه_سورون #ختنه_پسران #ختنه_سوران #ختنه_نوزاد #ختنه_كردن #نوزاد #نوزادپسر #نوزاد_بارداریگرام #بارداریگرام
23 آبان 1400 08:45:14
263 بازدید
بارداریگرام
سلام دوستان عزیزم 🌹 خیلی از شماها ممکنه به پزشکتون مراجعه کنید و به دلایل مختلف براتون ویتامین ها و مکمل های غذایی به صورت مصرف روزانه تجویز بشه، ولی چون راجع به زمان استفاده صحیح اطلاعاتی ندارید پس دچار اشتباه میشید و این مکمل ها اون تاثیری که باید رو براتون نمیذاره. توی این پست به صورت ساده و خلاصه براتون توضیح دادم که چطوری این مکمل هارو استفاده کنید تا بیشترین میزان تاثیر رو براتون داشته باشه. یادتون باشه که مواد غذایی حاوی این مواد رو هم بهتره طبق همین اصول استفاده کنید. مثلاً مواد غذایی کلسیم دار رو با مواد غذایی آهن دار استفاده نکنید! گوشت و ماست نباید باهم استفاده بشن چون ماست دارای کلسیم هست و گوشت هم مقدار زیادی آهن داره!!! تا حالا چند بار این اشتباه رو انجام دادید؟! . . . . #ویتامین #مولتی_ویتامین #تغذیه #کلسیم #آهن #منیزیوم #موادمعدنی #املاح #تغذیه_سالم #سلامت #تغذیه_دوران_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #دوران_بارداری #حاملگی #دوران_حاملگی #مامایی #مراقبت_های_دوران_بارداری #باردار #حامله #بارداری_سالم
24 اسفند 1399 06:04:52
495 بازدید
بارداریگرام
خب بریم سراغ بحث شیرین غربالگری! غربالگری مرحله اول احتمال بیماری های ژنتیکی مثل تریزومی ۲۱، تریزومی ۱۸ و ۱۳ و بعضی مشکلات قلبی عروقی جنین رو بررسی می کنه. 1️⃣ جواب: این سونو باید زمانی انجام بشه که CRL جنین بین ۴۵ تا ۸۴ باشه. قبل از ۱۱ هفته این عدد خیلی کمه و قابل اندازه گیری دقیق نیست و بعد از ۱۳ هفته هم به علت تکامل سیستم لنفاوی جنین، مایع جمع شده زیر پوست پشت گردن جذب شده و اندازه گیری اون دیگه اعتباری نخواهد داشت. 2️⃣ همراه با سونوی اِن تی، آزمایش دابل مارکر یا همون آزمایش غربالگری مرحله اول هم درخواست میشه. فاصله بین انجام سونو و آزمایش نباید بیشتر از ۲۴ ساعت باشه. آزمایش نیازی به ناشتا بودن نداره. اگر خدایی نکرده سونوی غربالگری خوب نبود، بجای دابل مارکر باید آزمایش های تخصصی تر انجام بدید. 3️⃣ زمانی که لقاح صورت میگیره، جنسیت جنین هم مشخص میشه، ولی تا زمانی که اندام های تناسلی شکل نگرفتن، از طریق سونو تشخیصش ممکنه سخت باشه. بنابراین در زمان انجام این سونو به شما جنسیت احتمالی رو میگن یا حتی ممکنه حرفی از جنسیت نزنن. 4️⃣ معمولا در یک سونو غربالگری مرحلهی اول مهمترین مسأله عدد اِن تی هست و ممکنه سایر موارد ذکر بشه یا نشه! . . . ‼️ راستی راجع به CRL توی سونوگرافی قسمت قبل، یعنی سونوگرافی تشکیل قلب براتون کاملا توضیح دادم، اگر یادتون نمیاد یا نمیدونید چیه حتما پست مربوطه رو یه نگاهی بیاندازید 👌 . . . ☑️ سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید، حتما پاسخگو خواهم بود. . . . #غربالگری_مرحله_اول #غربالگری #سونو_اِن_تی #سونوگرافی #جنین #جفت #بارداری #مراقبت_دوران_بارداری #تیغه_بینی #سندرم_داون #تریزومی۲۱ #نقص_کروموزومی #نقص_ژنتیکی #بارداری_بارداریگرام #باردار #حامله #NT #NB #NTsono #boublemarker #sonography #CL #IT #placenta
12 فروردین 1400 13:51:27
449 بازدید
بارداریگرام
تغییر سایز و شِیپ سینه از جمله وقایع حتمی هست که بعد از زایمان و شیردهی رخ میده. مسلما بعد از اتمام یا کم شدن شیردهی سینه شروع به برگشتن به سایز قبلی خودش میکنه. هرچند که ممکنه کاملا به همون شکل قبل برنگرده ولی کاهش سایز رو خواهید داشت. خب همونطور که می دونید اگر کاهش سایز سینه بدون حمایت و تقویت عضلات و پوست سینه باشه، سینه دچار شل شدگی، افتادگی و از دست دادن فرم مناسبش میشه. پس این ورزش ها با تقویت عضلات سینه، شانه و بازو به شما کمک خواهند کرد تا سینه و سرشانه شما فرم مناسب و محکم خودش رو دوباره بدست بیاره. ✅ یادتون باشه قبل از انجام هر ورزشی با پزشک یا ماماتون مشورت کنید. ✅ موقع ورزش کردن تنفس عمیق شکمی داشته باشید. ✅ حداقل سه ماه این ورزش هارو به صورت روزانه یا حداقل سه بار در هفته انجام بدید. . . . لطفاً پست ها رو لایک کنید و کامنت بذارید تا در اینستاگرام دیده بشن😊 . . . #شل_شدن_سینه #شیردهی #شل_شدن_سینه_بعد_از_شیردهی #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #سینه_خوش_فرم #ورزش #حرکات_ورزشی_سینه #بالا_بردن_سینه #ماما #مامایی #دانشجومامایی . . . #breastfeeding #breast #workout #saggybreast #saggybreastworkout #postpartum #postpartumcare #bardarigram
01 فروردین 1400 09:51:55
94 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ الان دیگه حرکات جنین رو خوب احساس میکنید، حال خودتونم بهتره، فقط ممکنه اون دردی که تو کشاله ران و کف لگنتون احساس میکنید اذیتتون کنه که اونم جای نگرانی نداره، بخاطر رشد جنین و بالا رفتن رحم و فشار محصولات حاملگی بروی رباط ها و عضلات کف لگن هستش، کم کم این درد ها بهتر میشن. کار مهمی که باید انجام بدید آزمایشات سری دوم بارداری هستن، که نکته خیلی مهمی که توشون بررسی میشه قند بارداریه، از نون شب برای یه خانم باردار واجب تره، پس فراموشتون نشه، از دوران بارداریتون لذت ببرید و تا سنگین نشدید کاراتونو کم کم انجام بدید😊❤️. . . . . . . .پیج دوم مخصوص سلامت خانم ها: . @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . . #هفته_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #بارداری # حاملگی #باردار #حامله #ماما #مامایی #متخصص زنان #دانشجومامایی #غربالگری_بارداری #غربالگری_جنین #سونوگرافی_جنین #آزمایشات_بارداری #مطب_مامایی #مراقبت_بارداری #متخصص_زنان #جنین_شناسی #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #midwife #midwifery #bardarigram #prennatalcare
21 فروردین 1399 16:35:35
174 بازدید
بارداریگرام
معمولا یکی از اولین سوالاتی که برای یک خانم باردار پیش میاد اینه که کی زایمان می کنه؟! خب همونطور که بهتون گفتم طول یک بارداری طبیعی در انسان ۲۸۰ روزه که معادل ۴۰ هفته ست. تاریخ تقریبی زایمان هم پس میشه ۲۸۰ روز بعد از اولین روز آخرین پریودی قبل از بارداری، که البته این برای خانم هایی صدق میکنه که پریودی های منظمی داشتن و هر ماه پریود میشدن. برای خانم هایی هم که پریودی های منظمی نداشتن میشه از طریق گزارش سونوگرافی فهمید. به این صورت که توی گزارش سونوگرافی تشکیل قلب آیتمی بنام EDC یا تاریخ تقریبی زایمان وجود داره که اون هم باز زمانی هست که شما ۴۰ هفته تمام خواهید شد. حالا ممکنه شما چندتا سونو بدید و توی هر کدوم تاریخ متفاوتی رو ذکر کرده باشن! این اصلا اشکال نداره و تا دو هفته اختلاف طبیعیه!!! ⁉️ آیا حتما باید توی همون تاریخ زایمان کرد؟! ☑️ خیر! زایمان معمولا از ۳۸ هفته قابل انتظار هست تا ۴۰ هفته و اکثر خانم ها در طول این مدت زایمان میکنن و کمتر به ۴۰ میرسن! ⁉️ آیا تاریخ زایمان خانم های سزارینی هم به همین شکل انجام میشه؟! ☑️ خیر! خانم های سزارینی بین ۳۸ تا ۳۹ هفته نوبت عمل میگیرن و سزارین میشن و نباید در موقعیتی قرار بگیرن که دردهای زایمانیشون شروع بشه! ⁉️ آیا راه های دیگری برای تخمین تاریخ تقریبی زایمان وجود داره؟ ☑️ بله! اپلیکشن های دوران بارداری می تونن بهتون کمک کنن. اگر اونارو در دسترس ندارید پس یه نگاهی به سونو NT کنید و دنبال کلمه EDC توی گزارش سونو بگردید، تاریخی که جلوش نوشته شده میشه همون تاریخ تقریبی زایمان شما!!! ⁉️ تاریخ تقریبی زایمان شما چیه؟؟؟ . . . . . ممنون از توجهتون ❤️ لطفاً پست هارو لایک کنید تا بیشتر منتشر بشه و آگاهی افراد بیشتری نسبت به سلامتشون بالا بره. . . . . . #تاریخ_تقریبی_زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #تاریخ_زایمان #تاریخ_زایمان_طبیعی #تاریخ_زایمان_سزارین #طول_دوران_بارداری #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #edc #lmp
15 خرداد 1400 08:11:38
942 بازدید
نعیمه انصاری
0
3
خب دوستای عزیزم به آخرین قسمت از هفته به هفته بارداری رسیدیم، تو این هفته ها اگر شکم اول باشید سر دلتون کم کم شروع میکنه به سبک شدن، یعنی جنین کم کم میره که بره تو لگن برا خودش جا خوش کنه شما هم یه نفس راحتی بکشید.😊 اگه هم شکم اول نیستید خب این قضیه ممکنه تا حول و حوش زایمان اتفاق نیافته. این هفته ها خییییییلی حواستون به حرکت جنین باشه، خصوصا مامانای دیابتیک، حواستون خییییلی باید باشه. اگر دیابتیک هستید بهتره تو این هفته ها اگر براتون مقدور هست هفته ای یک بار یه نوار قلب از جنیننتون بگیرید. خانم هایی هم که مشکل خاصی ندارن تا 40 هفتگی نیاز خاصی به نوار قلب نیازی نیست مگر در مواقع خاص که توسط پزشک یا ماما تشخیص داده میشه. اگر بارداریتون بیشتر از 40 هفته بشه و هنوز هیچ علائمی نداشتید به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید تا اقدامات لازم براتون انجام بشه. میتونید از 36 هفته پیاده روی رو شروع کنید ولی حواستون باشه توی هوای گرم و زیر آفتاب نباشید که نفستون پس بره. نزدیکی رو میتونید داشته باشید البته اگر جفتتون مشکلی نداشته باشه و در معرض زایمان زودرس نباشید، مثلاً سرکلاژ نباشید و سابقه زایمان زودرس از قبل نداشتید. برای زایمانتون دیگه تصمیمتون رو بگیرید. من هیچ خانم بارداری رو مجبور به یه روش خاص نمیکنم ولی واقعا بهتون پیشنهاد میدم اگر سزارین قبلی نیستید توی کلاس های آمادگی برای زایمان که تو بیمارستان ها و مراکز بهداشت برگزار میشه شرکت کنید، سوالاتتون رو بپرسید و با آگاهی اقدام کنید. پیشنهاد ویژه من به خانم های چاق زایمان طبیعی هستش چون سزارین براشون مشکل دار میشه. ان شالله که بهترین حالت زایمان، چه طبیعی چه سزارین براتون اتفاق بیافتد.💜💜💜🌹🌹🌹 . . . . پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . . #جنین_شناسی #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #مامایی #ماما #مطب_مامایی #متخصص_زنان #مراقبت_بارداری #بارداری #حاملگی #زنان_زایمان #زایمان #دیابتی #مادرباردار #سزارین #دانشجومامایی #midwife #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare