پست های مشابه

بارداریگرام

یکی از غم انگیز ترین اتفاقاتی که بعد از عمل جراحی از جمله سزارین ممکنه بیافتند اینه که محل زخم عفونت کنه😣 اتفاقی که بعد عفونت محل زخم میافته، باز شدن زخمه و بعد از اون بسته به عمق زخم، اقدامات بعدی مثل بخیه کردن مجدد یا حتی بستری در بیمارستان و باز موندن زخم انجام میشه! این نکته رو هم بهتون بگم حتی اگر ماهرترین جراح دنیا شما رو جراحی کنه ولی شما مراقبت های بعد از عمل رو به درستی انجام ندید، زخم شما عفونت می کنه. پس اگر خدایی نکرده زخم شما بعد از عمل دچار مشکل شد احتمالا تنها کسی که کوتاهی کرده خودتون هستید! ☑️ نکته مهم اینه که خانم های چاق و یا دیابتی بیشتر مستعد عفونت هستن و اگر عفونت کردن هم دیرتر خوب میشن. پس حتما باید این گروه با جدیت تمام مراقبت کنند. ☑️ ده روز بعد از عمل هم میتونید برای کشیدن بخیه ها اقدام کنید. موارد توی پست رو عمیقأ رعایت کنید و هیچ کدوم رو دسته کم نگیرید. به امید سلامتی و بهبودی شما عزیزان ♥️🙏 . . . . #مراقبت_از_زخم_سزارین #سزارین #زخم #زخم_سزارین #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان_سزارین #چاق #عفونت #عفونت_زخم

26 فروردین 1400 07:07:16

165 بازدید

بارداریگرام

نوبتی هم که باشه میرسیم به بحث شیرین #آنومالی_اسکن سونوگرافی که توش میتونید درصد بالایی مطمئن بشید بچتون سالم هست یا نه، البته اینو بگم که هیچ کدوم از آزمایشات و #سونوگرافی های دوران #بارداری سالم بودن جنین شمارو گارانتی نمیکنن! البته از این حرف من نترسید، اگه گفتن خوبه، پس خوبه!😃 اگر توی سونو قبلی به شما جنسیت رو نگفتن، توی این سونو اگر پوزیشن جنین مناسب باشه، جنسیت رو بهتون میگن. طول دهانه رحم توی این سونو خیلی مهمه، باید ببینیم دهانه رحم با رشد محصولات بارداری چقدر کفایت از خودش نشون داده! و اندازه ش رو با اندازه ای که توی سونوی اِن تی بهمون گفتن، مقایسه کنیم. توی این سونوگرافی اجزای مختلف جنین رو میتونید مشاهده کنید😍 مثل دست و پا، انگشتان، ستون فقرات، قفسه سینه و ... که البته خیلی بیشتر از اینها بررسی میشه و به همین دلیل یک سونوی تخصصی محسوب میشه. گاهی اوقات ☑️ گاهی اوقات ممکنه درخواست بشه که مجددا سونو توی ۲۲ هفتگی تکرار بشه، مثل: زمانی که کورئید پلکسوس دیده بشه کلسیفیکاسیون توی قلب دیده بشه زیر ۱۶ هفته انجام شده باشه استاز کلیوی دیده شده باشه و موارد دیگه... این اصطلاحات از حوصله بحث خارجه و هر کدوم ممکنه اقدامات بعدی رو لازم داشته باشن و شما طبق نظر پزشکتون اقدامات بعدی رو انجام بدید، ولی خیالتون رو راحت کنم تا ۹۸ درصد ای موارد اگر به تنهایی مشکلات جدی نیستن و خود بخود رفع میشن. این سونو هم نسبت به سونوهای ساده بارداری گرونتره چون تخصصی تر هست و وقت بیشتری میطلبه. اگر همه چیز خوب باشه و مشکلی نداشته باشید و مشکلی هم پیش نیاد بعد از این سونو تا حدود ده هفته دیگه نیاز به سونوی دیگه ای نخواهید داشت. پس فک نکنید هر روز قراره برید سونو! اگر سوالی راجع به این سونو دارید توی کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم 👌 . . . . #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #سونوی_سلامت #غربالکری #غربالکری_مرحله_دوم #جنین #جنسیت_جنین #تعیین_جنسیت #اعضای_جنین #سن_بارداری #حاملگی #سلامت_جنین

22 فروردین 1400 06:04:07

608 بازدید

بارداریگرام

خب یکی از بزرگترین دغدغه های باردارهای عزیز همین چیزاس دیگه😃 خانم میتونم رنگ کنم؟ میتونم ناخن بکارم؟ میتونم لیزر کنم؟ و از این دسته سوالات... راستی یه چیزی یادم رفت تو اسلایدها بگم ❌ حنا در بارداری خصوصا سه ماهه اول ممنوع می باشد ‼️ بهش نمیومد ممنوع باشه نه؟! ☑️ بچه ها اگر میخواید پست ها براتون بالا بیاد حتما باید تعامل داشته باشید، یعنی لایک و کامنت و سیو... خلاصه دیگه نگم... . . . #مراقبت_های_بارداری #متخصص_زنان #مامای_همراه #ماما #مامایی #دانشجومامایی #بارداری #زیباسازی #لیزر_مو_زائد #لیزر_در_بارداری #رنگ_مو #رنگ_مو_در_بارداری #حنا #لاک #لاکژل #لاک_ناخن #لاک_ناخن_در_بارداری #کاشت_ناخن #کاشت_ناخن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #میکاپ_صورت #میکاپ #میکاپ_در_بارداری

04 اردیبهشت 1400 06:59:30

75 بازدید

بارداریگرام

خب عزیزان من بریم سراغ بحث شیرین مراقبت از بند ناف! چیزی که مادر اولا همیشه رو وسواس دارن و نمیدونن چیکارش کنم! خیلی سادست! هیچ کاری بش نداشته باشید و فقط تمیز و خشک نگهش دارید! حواستون باشه زیر کش شلوار و پوشک گیر نکنه، بهش هوا بخوره ولی نیازی هم نیست که بیرون از لباس باشه. الکلی چیزی هم بهش نزنید، خودش کم کم خشک میشه و می‌افته. . . . پ.ن: قدیمیا میگفتن ناف بچه رو هرجا بندازی بچه بزرگ که شد می‌ره همونجا 😃 بخاطر همین همیشه ناف بچه هاشون رو تو جاهایی مثل مسجد و مدرسه و مکان های مثبت مینداختن ☺️ ناف منو ولی فک کنم تو خونمون چال کردن چون همش دلم میخواد خونه باشم🙄 ناف شمارو کجا چال کردن؟؟؟😃 . . . . #بندناف #مراقبت_بندناف #پس_از_زایمان #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #پس_از_زایمان_بارداریگرام #الکل #امفالیت

28 فروردین 1400 13:48:07

81 بازدید

بارداریگرام

آخ که تو دنیا چیزی لطیف تر از پوست نوزاد وجود ندارن 😍😍😍😍😍 می دونید که این نوزاد عزیز ماهها توی آب شناور بوده، پس حسابی آب رفته زیر پوستش 😃 علاوه بر اون کلی هم لطیف و ظریف و شکننده ست، باید خیلی باهاش با احتیاط برخورد کنید. و یه نکته ای که دوباره هم باید بگم، بوس ممنوع ❌‼️ نذارید مدام هی نوزادتون رو بوس کنن، خیلی محترمانه بگید دوست عزیز من حتی خودمم دلم نمیاد بوسش کنم بسکه لطیفه آخه😍😍 ولی خودمونیما، میگه میشه یه همچین لعبتی رو دید و نبوسید؟☺️ . . . . #بوس #بوس_ممنوع #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_از_پوست_نوزاد #پوست #پوست_نوزاد #ورنیکس #حمام #بارداریگرام #نوزاد_بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام

02 اردیبهشت 1400 12:58:01

104 بازدید

بارداریگرام

احتمالا بیشترین پوزیشنی که برای زایمان دیدید پوزیشن لیتاتومی هست، همون پوزیشنی که مادر روی تخت زایمان به پشت خوابیده و پاهاش رو روی پدال های تخت گذاشته، اما لازمه بهتون بگم که این تنها پوزیشن زایمان طبیعی نیست، البته متاسفانه رایج ترین هست ولی بهترین نیست. زایمانی که قراره فیزیولوژیک باشه، یعنی مداخله ای درش صورت نگیره، نباید مادر رو به یک پوزیشن خاص محدود کرد و اجازه تحرک بهش نداد! اتفاقا برعکس، مادر باید تو طور اتاق بستری قبل از زایمان، مدام در حرکت باشه، تا جایی که می‌تونه راه بره، حرکت کنه، دوش بگیره، حرکاتی که از قبل آموزش دیده رو انجام بده تا یک فرایند قبل از زایمان عالی رو داشته باشه. می دونید که به مادرانی اجازه میدن آزادانه حرکت کنن که آموزش هارو دیدن و از قبل آگاه شدن که برای اون روز بزرگ چه کارهایی رو باید انجام بدن، چه کارهایی رو نباید. پس اگر میخواید زایمان زیبایی داشته باشید کلاس های دوران بارداری رو دست کم نگیرید😌❤️ . . . . #بارداری #بارداریگرام #دوران_بارداری #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #زایمان_بارداریگرام #کلاس_های_آمادگی_برای_زایمان #زایمان_فیزیولوژیک #لیبر #اتاق_زایمان . . . #nvd #givingbith #midwife #midwifery #pregnancy #delivery #gynecology

24 اسفند 1399 12:08:17

77 بازدید

نعیمه انصاری

0

10

روز زایمان چه اتفاقی قراره بیفته!

خیلی از خانم های شکم اول چون تجربه ای ندارن، یا اطلاعاتی در این باره کسب نکردن از نظرشون زایمان یک فرایند وحشتناک بی رحمانه ست که اونهارو دچار درد و رنج زیادی میکنه و حتی بعضی از مادران شکم اول وقتی از نگرانی هاشون با من میگن، مدام از ترس خفه شدن بچه حرف میزنن!!!! 1️⃣ اول از همه، اطلاعات راجع به زایمان و وقایعی که در انتظار شماست رو توی یک پست نمیشه جا داد، ولی اگر با من همراه باشید، طی این پست و پست های آینده از خیلی از حقایق براتون صحبت میکنم! 2️⃣ هیچکس نمیتونه ادعا کنه زایمان بدون درده، ولی من ادعا میکنم کسی تا حالا از شدت درد زایمان نمرده! پس اگر خدا مارو در یک رنج قرار میده، ظرفیت تحمل اون رنج رو هم داده، هرچند که راههای بسیار زیادی برای کمتر کردن این درد وجود داره که ان شالله براتون توضیح خواهم داد. 3️⃣ شما وقتی در بیمارستان بستری میشید، خیلی بعیده که تنها مریض اون بخش باشید، خصوصا اگر به بیمارستان شلوغی مراجعه کرده باشید، متاسفانه من واقعا قبول دارم بخاطر محدودیت های موجود و فشار کاری پرسنل بیمارستان، شاید هیچ موقع نتونن جای نزدیکان شمارو براتون پر کنن و تمام مدت درکنار شما باشن. به همین دلیل اگر براتون مقدور هست، قبل از زایمان حتما پیگیر زایمان فیزیولوژیک یا مامای همراه، یا مامای خصوصی باشید. البته اجبار نیست، فقط یه پیشنهاده! 4️⃣ شما وقتی بستری میشید، مسئولیت شما با پرسنل اون بخشه، اگر خدایی نکرده کوچکترین اتفاقی برای شما بیافته، اونها باید جوابگو باشن، بنابراین پرسنل محترم بخاطر خودشون هم که شده تمام سعیشون رو میکنن هیچ اتفاقی برای شما و بچه شما نیافته. پس نگران نباشید. . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای همراه #ماما #متخصص_زنان #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #بیحسی_اپیدورال #لیبر

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

10

خیلی از خانم های شکم اول چون تجربه ای ندارن، یا اطلاعاتی در این باره کسب نکردن از نظرشون زایمان یک فرایند وحشتناک بی رحمانه ست که اونهارو دچار درد و رنج زیادی میکنه و حتی بعضی از مادران شکم اول وقتی از نگرانی هاشون با من میگن، مدام از ترس خفه شدن بچه حرف میزنن!!!! 1️⃣ اول از همه، اطلاعات راجع به زایمان و وقایعی که در انتظار شماست رو توی یک پست نمیشه جا داد، ولی اگر با من همراه باشید، طی این پست و پست های آینده از خیلی از حقایق براتون صحبت میکنم! 2️⃣ هیچکس نمیتونه ادعا کنه زایمان بدون درده، ولی من ادعا میکنم کسی تا حالا از شدت درد زایمان نمرده! پس اگر خدا مارو در یک رنج قرار میده، ظرفیت تحمل اون رنج رو هم داده، هرچند که راههای بسیار زیادی برای کمتر کردن این درد وجود داره که ان شالله براتون توضیح خواهم داد. 3️⃣ شما وقتی در بیمارستان بستری میشید، خیلی بعیده که تنها مریض اون بخش باشید، خصوصا اگر به بیمارستان شلوغی مراجعه کرده باشید، متاسفانه من واقعا قبول دارم بخاطر محدودیت های موجود و فشار کاری پرسنل بیمارستان، شاید هیچ موقع نتونن جای نزدیکان شمارو براتون پر کنن و تمام مدت درکنار شما باشن. به همین دلیل اگر براتون مقدور هست، قبل از زایمان حتما پیگیر زایمان فیزیولوژیک یا مامای همراه، یا مامای خصوصی باشید. البته اجبار نیست، فقط یه پیشنهاده! 4️⃣ شما وقتی بستری میشید، مسئولیت شما با پرسنل اون بخشه، اگر خدایی نکرده کوچکترین اتفاقی برای شما بیافته، اونها باید جوابگو باشن، بنابراین پرسنل محترم بخاطر خودشون هم که شده تمام سعیشون رو میکنن هیچ اتفاقی برای شما و بچه شما نیافته. پس نگران نباشید. . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای همراه #ماما #متخصص_زنان #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #بیحسی_اپیدورال #لیبر

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن