بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
#بارداری #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_های_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #حاملگی #دوران_بارداری #جنین #جنین_هفته_به_هفته #جنین_شناسی #مامایی #مامایی_زنان_زایمان #مطب_مامایی #مطب_متخصص_زنان #دانشجومامایی #weekbyweekpregnancy #pregnant #pregnancy #prenatalyoga #fetus #bardarigram #midwife #midwifery #baby #prenatalcare
28 فروردین 1399 05:14:53
191 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤱🏻👩🏻⚕️ . . . در طول روز سه دسته پست گذاشته میشه، دسته اول راجع به بارداری، پست دوم اختصاص به زایمان داره و پست سوم برای جریانات پس از زایمان😊 . . . #بارداریگرام #بارداری #مراقبت_های_بارداری #زایمان_طبیعی #زایمان #مراقبت_پس_از_زایمان . . . . پیج دوم😊👌 @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei
06 فروردین 1399 13:33:44
15 بازدید
بارداریگرام
یک پرینه آماده، یکی از بهترین چیزهایی هست که زمان زایمان طبیعی به کمک شما میاد! پرینه ای که خشک نباشه و انعطاف پذیری لازم رو پیدا کرده باشه، زمانی که باید به اندازه سر بچه باز بشه، کِش میاد و پاره نمیشه! ☑️ می دونید که پارگی های ناشی از زایمان طبیعی تو ناحیه پرینه اتفاق می افتن، حالا چه مامای شما برش بزنه چه سر بچه پاره کنه! ⁉️ چجوری این برش و پارگی رو به حداقل برسونیم؟ ‼️ با آماده کردن پرینه! متاسفانه پرینه خیلی از خانم هایی که برای زایمان طبیعی میان خشک و غیر قابل انعطاف هست و راهی بجز پارگی نمیمونه ولی یک پرینه منعطف نرم آماده زایمان و پس از زایمان راحت تری رو برای شما به ارمغان میاره! ⁉️سوال: آیا این ماساژ ها و منعطف کردن های پرینه باعث گشادی واژن یا ورودی واژن میشه؟ ‼️ خیر! اتفاقا برعکس! یک پرینه منعطف مثل یک فنر میمونه، کش میاد ولی بعد از از بین رفتن کشش دوباره به جای اولش برمیگرده و چون در این حالت بافت آسیب نمیبینه، باعث میشه کمتر دچار پارگی کلاژن های پوستی و اصطلاحا گشاد شدگی بشه! ☑️ این آموزش رو به مادرهای بارداری که میشناسید هدیه بدید تا با آگاهی بیشتری به سمت یک زایمان طبیعی خوب برن. 😌 . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_فیزیولوژیک #پارگی_زایمان #پرینه #واژن #آماده_سازی_پرینه #آمادگی_برای_زایمان #زایمان_بدون_برش #زایمان_بدون_درد #زایمان_بدون_بخیه #اپیزیاتومی
25 اردیبهشت 1400 10:34:53
627 بازدید
بارداریگرام
یه مشکلی که من همیشه بعد از زایمان با خانم ها دارم متاسفانه اینه که باور نمیکنن بلافاصله بعد از زایمان هم امکان بارداری مجدد هست و مورد داشتیم هنوز پرونده مراقبت های بارداریش رو بایگانی نکردیم که اومده پرونده بارداری جدیدش رو تشکیل داده🙄😃 البته من خوشحال میشم وقتی یه خانم باردار رو میبینم ولی خداییش نگران خانم بارداری میشم که فقط دو ماه از سزارینش گذشته 🤦🥺 ☑️ پس اصصصصصصلا فکر نکنید اگر هنوز بعد از زایمان پریود نشدید به این معنیه که باردار هم نمیشید، یک مادر شیرده ممکنه تا یک سال و نیم پریود نشه و این اصلا اشکال نداره اما اینکه روش جلوگیری از بارداری نداشته باشه اشکال داره. ☑️ حتی اگر سریعا هم قصد بارداری دارید توصیه میکنم حداقل یک سال به خودتون و بدنتون فرصت بدید. ☑️ این مطلب رو براتون از کتاب cmmd بارداری و زایمان نوشتم که کاملا معتبر و با خیال راحت بهش استناد کنید. ممنون از همراهیتون ♥️ لطفاً لایک ♥️ و کامنت 🗨️ یادتون نره 🙏 . . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #پریودی #پریودی_پس_از_زایمان #جلوگیری_از_بارداری #پیشگیری_از_بارداری #روش_جلوگیری_از_بارداری #کاندوم #ال_دی #آی_یو_دی #آمپول_سه_ماهه #آمپول_یک_ماهه
26 اردیبهشت 1400 15:51:21
180 بازدید
بارداریگرام
خب داشتن یا نداشتن رابطه جنسی، مساله ای هست که ذهن خیلی از خانم های باردار رو همیشه درگیر کرده. راستش رابطه جنسی اصلا چیزی نیست که بشه گفت برای همه داشته باشن یا نداشته باشن. خیلی از خانم های باردار، حتی اگر هیچ مشکل تهدید به سقط یا زایمان زودرس روهم نداشته باشن، ولی چون نسبت به نزدیکی بی میل میشن نمیتونن رابطه جنسی رو به خوبی داشته باشن. این مساله بخاطر تغییرات هورمونی هست و معمولا توی سه ماهه دوم کم میشه. چون هم دیگه نگران سقط نیستیم، هورمون ها دیگه جهش ناگهانی ندارن، واژن پرخون میشه میل جنسی افزایش پیدا میکنه. اون احساس خستگی و کسلی که تو سه ماهه اول بود هم دیگه تو سه ماهه دوم نخواهیم داشت. حتی خیلی از خانم ها ابراز میکنن که سطح ارگاسمشون هم نسبت به قبل از بارداری خیلی بهبود پیدا کرده و ارگاسم قوی تر و لذت بخش تری دارن! ⬅️ و اما پوزیشن ها: خیلی کلی بخوام بگم، باید از پوزیشن هایی که منجر به دخول عمیق میشن خودداری کنید، مثلا پوزیشنی که مرد روی خانم قرار بگیره. از پوزیشن سجده و پوزیشنی که خانم روی شکم قرار بگیره خودداری کنید. از همسرتون بخواید که عمق و شدت دخول رو کمتر کنن. 🚫 از رابطه جنسی مقعدی به شدت خودداری کنید. ✔️ پوزیشنی که شما به پهلو قرار بگیرید، از ایده آل ترین نوع پوزیشن هاست و با خیال راحت میتونید تو این پوزیشن رابطه داشته باشید. ✖️ اگر دچار بی میلی شدید، تنها راهش اینه که به خودتون فرصت بدید. استفاده از هیچ کدوم از داروها یا مکمل های افزایش میل جنسی رو تو دوران بارداری توصیه نمیکنم. . . . . . #رابطه_جنسی_دربارداری _بارداری #حاملگی #بارداریگرام #نزدیکی_دربارداری #بارداری_بارداریگرام #ماما #متخصص_زنان #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #سقط #پوزیشن_نزدیکی #میل_جنسی #کاهش_میل_جنسی #بهداشت #بهداشت_جنسی #مراقبت_های_بارداری
21 آذر 1399 12:10:19
729 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram همونطور که میدونید، سه تا پنج روز اول مادر زیاد شیر نداره و نوزاد هرچه قدر بیشتر مک بزنه بیشتر به شیر آوردن مادرش کمک میکنه. اما این شیر کم یا همون آغوز، فوقالعاده برای رشد نوزاد مناسب و کافیه! ☑️ فقط باید حتما حواستون باشه که شیردهی رو به درستی و تعداد دفعات مناسب انجام بدید! ☑️ و البته بچه همون سه چهار روز اول ۷ درصد از وزن زمان تولدش رو از دست میده که کاملا طبیعی هست و جای نگرانی نداره، دلیلش هم از دست دادن مایعات میان بافتیشه که تقریبا چیزی حدود نیم کیلو شاید بشه. بعد از اون با تغذیه مناسب با شیرمادر این کاهش وزن جبران میشه. نمودار رشد نوزاد شما خیلی مهمه و اگر روی نمودار خودش تو اون محدوده سبز رنگ باشه خوبه و نوزاد شما به خوبی داره تغذیه میشه. ☑️ آموزش شیردهی رو هم حتما تو پست های قبل ببینید، نکات جالب و مفیدی داره😊👌 @bardarigram . . . . . . #شیردهی_صحیح #شیردهی_نوزاد #شیردهی #شیرمادر #شیرخوار #نوزاد #شیرکافی #شیرآغوز #آغوز #وزن #وزن_گیری_کودک #وزن_گیری_نوزاد #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبت_از_نوزاد
10 آذر 1400 08:53:44
229 بازدید
نعیمه انصاری
2
2
آروغ زدن چیست؟ آروغ ، خروج حباب های گاز از مری از طریق دهان است. بعضی اوقات ، آروغ ها محتوای غذای کودک را بیرون می آورند که همان شیر نیمه هضم است. چرا نوزادان نیاز به آروغ زدن دارند؟ چه شیرخشک باشد و چه شیر مادر ، نوزادان حین غذا دادن حباب های هوا را می بلعند. این حباب ها در داخل شکم محبوس می شوند و باعث ایجاد نفخ و گاز در کودک می شوند. سر و صدای هنگام مکیدن می تواند نشانگر این باشد که کودک همراه با شیر، هوا را نیز می بلعد. اگر از شیر مادر تغذیه می کند، غذاهایی که می خورید می تواند منجر به ایجاد نفخ در کودک شود. در دوره نوزادی یا حداکثر سه ماهگی، مادر باید رژیم غذایی سبک داشته باشد و از غذای سنگین، تند و روغنی و نفاخ پرهیز کند. آروغ زدن به آزادسازی این گاز گیر افتاده کمک می کند و کودک را قادر می سازد تا مدت زمان بیشتری آرام بگیرد. آروغ زدن بیش از حد در نوزادان مبتلا به ریفلاکس اسید دیده می شود. چه موقع آروغ کودک را بگیرید؟ بعد از شیردهی کامل یا در فواصل بین شیردهی آروغ کودک را بگیرید. بنابراین ، هر وقت که زمانش رسید یا ناآرام به نظر می رسید ، آروغ او را بگیرید. به عنوان مثال ، اگر کودک در هنگام غذا خوردن لگد زد ، پشت گلویش پرید ، گریه کرد یا از آن دور شد ، سعی کنید آروغ او را بگیرید. نوزادان دارای گاز معمولاً شب ها کلافه هستند. به طور کلی ، آروغ کودک را بگیرید: وقتی بین پستانها جابجا می شوید وقتی نصف شیشه شیر را خورد (60 تا 90 میلی لیتر). هر 15 تا 20 دقیقه هنگام تغذیه. اگر صدای قل خوردن بیش از حد شنیدید ، غذا را قطع کرده و آروغش را بگیرید. اگر کودک شما در طول شب کلافه است ، اما علاقه ای به گرفتن سینه یا شیشه ندارد ، ممکن است گاز گرفته باشد. به او کمک کنید تا آروغ بزند. آیا نوزادان تغذیه شده با بطری به آروغ بیشتری احتیاج دارند؟ نوزادان شیشه شیری در مقایسه با نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند هوای بیشتری با غذا وارد معده خود میکنند. برعکس ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند معمولاً به آرامی شیر می خورند و زمان کافی برای بلعیدن دارند. بنابراین ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند لازم نیست به اندازه نوزادان شیشه شیری آروغ بزنند . یاد آوردن: قبل از اینکه کودک خود را آروغ بگیرید ، یک پارچه آروغ ، یک حوله قدیمی روی خود قرار دهید. نوزادان در این مدت کمی شیر تف می کنند و این کاملا طبیعی است. آروغ زدن نوزاد خوابیده با آروغ زدن نوزاد بیدار تفاوتی ندارد.