بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
متاسفانه خونریزی یا لکه بینی اوایل بارداری یکی از اتفاقات شایع و ناخوشایند در اکثر بارداری هاست! به طوریکه شما از هر خانمی که تجربه بارداری رو داشته بپرسید اکثرا بهتون خواهند گفت که حداقل یک بار دچار این مسأله شدن! از اینجا میشه فهمید که بیشتر اوقات جای نگرانی وجود ندارد ولی باید بررسی بشه و سایر احتمالات رفع بشه! درمان این وضعیت اکثر اوقات به صورت انتظاری و استفاده از پروژسترون هست. این وضعیت در خانم هایی که سابقه سقط داشتن اهمیت بیشتری پیدا میکنه. اگر قبل از سونو تشکیل قلب دچار این مسأله شدید بهتره هرچه زودتر این سونو رو انجام بدید و اگر از شما خواستن به صورت واژینال این سونو رو انجام بدید حتما قبول کنید و نترسید! سونو واژینال باعث سقط نمیشه خیالتون تخت!!!!! 📚 من این پست رو از توی #آپ_تو_دیت براتون آماده کردم، قسمت آموزش بیماران که جز به روزترین و معتبرترین منابع پزشکی محسوب میشه. پس با خیال راحت به مطالب این پست اعتماد کنید و اگر سوالی دارید زیر همین پست بپرسید. . . . . . . #خونریزی #خونریزی_در_بارداری #خونریزی_اوایل_بارداری #خونریزی_سه_ماهه_اول #بارداری #حاملگی #سقط #تهدید_به_سقط #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #لکه_بینی #لکه_بینی_در_بارداری #uptodate
24 اردیبهشت 1400 14:51:19
542 بازدید
بارداریگرام
امروز میریم سراغ مکمل های دوران بارداری، خیلی مختصر توضیح دادم که چی بخورید، چی نخورید! چندتا نکته رو این زیر میگم، حتما بهشون توجه داشته باشید. ⬇️⬇️⬇️⬇️ ☑️ فولیک اسید، ویتامین دی و آهن قابل حذف کردن نیستن! مگر اینکه بیماری های خاص داشته باشید و پزشک شما براتون حذفش کرده باشه. ☑️ این نکته که میگن اگر مولتی نخوری بچه ت رشد نمیکنه غلطه! وقتی خونرسانی به جنین خوب باشه و تغذیه مناسبی داشته باشید جنین رشد مناسب میکنه. ☑️ مولتی ویتامین باعث افزایش اشتهای کاذب و افزایش رشد خودتون میشه، یهو چاق میشید، ورم میکنید و تمام خطراتی که چاقی در بارداری ممکنه براتون پیش بیاره براتون اتفاق میافته! پس اگر هم به هر دلیل مولتی خوردید و دیدید دارید چاق میشید، با مشورت پزشکتون قطعش کنید. ☑️ اگر دیابت یا فشار خون دارید تو بارداری، مولتی براتون سم محسوب میشه! ☑️ اگر یک فرد سالم عادی محسوب میشید، فولیک اسید 1 براتون کافیه، در صورتیکه که یکی از موارد پایین باشید باید فولیک اسید پنج از قبل بارداری تا انتهای بارداری استفاده کنید:⬇️⬇️⬇️ ۱. بارداری چند قلویی ۲. تالاسمی مینور ۳. کم خونی داسی شکل (سیکل سل) ۴. دیابت ۵. توده بدنی بالای ۳۰ ۶. سابقه جنین با نقص لوله عصبی ۷. سابقه جنین با نقص لوله عصبی در یکی از اقوام درجه یک زن و شوهر ۸. خوردن داروهای ضد صرع ۹. بیماری سلیاک ☑️ قرص کلسیم دی ممکنه براتون ناراحتی گوارشی به وجود بیاره، پس سعی کنید روزانه ۳ تا ۴ واحد لبنیات بخورید که نیاز به کلسیم دی نداشته باشید. ☑️ مکمل آهن و کلسیم رو به هیچ عنوان باهم نخورید، بهتره کلسیم دی رو با غذا و آهن رو غروب ها بخورید. ☑️ مارک آهنی که میخورید بهتره با ویتامین سی باشه، اینجوری جذبش بهتره، مثل آهن #فررودین ☑️ همراه با هر مکملی که میخورید یک لیوان کامل آب میل کنید. ☑️ هیچ کدوم از این مکمل ها جای تغذیه مناسب رو نمیگیره. تغذیه سالم و اصولی! ☑️ اگر پزشکتون هر کدوم از اینارو براتون تجویز کرده، هیچ کدوم رو سرسری خودتون قطع نکنید! . . . . این پست رو به خانم هایی که بهش احتیاج دارن هدیه بدید. بازم اگر سوالی راجع به مکمل ها دارید تو کامنت ها بپرسید. . . . #مکمل_غذایی #مکمل_دوران_بارداری #آهن #فولیک_اسید #ویتامینd #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #حاملگی #تغذیه_سالم
23 تیر 1400 07:37:43
573 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻🤱🏻🤱🏻 چهارتای اول رو که اصلی ترین هستن رو توضیح دادم، البته راجع به دردها باید بگم که دردهایی درد واقعی زایمان هستن که با خوردن مسکن از بین نرن و حداقل توی ده دقیقه دو بار براتون اتفاق بیافته، دوش آب گرم تو این زمان خیلی میتونه بهتون کمک کنه. راجع به کیسه آب، در زمان عادی رنگش شفافه مثل آب لوله ولی گاهی اوقات ممکنه زرد یا سبز مایل به قهوه ای باشه که این نشونه مدفوع کردن جنین تو رحم شماست. در هر صورت بعد از پارگی کیسه آب یه پد بذارید و به اورژانس مامایی بیمارستان مراجعه کنید. بقیه علائم ممکنه زیاد شایع نباشن که شامل: اسهال احساس سستی در مفاصل کمتر شدن حرکات جنین به دلیل کم بودن فضا و نزول در لگن. #علائم_زایمان #دردهای_زایمانی #انقباضات_رحمی انقباضات_زایمانی #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #نزدیک_شدن_زایمان #بارداریگرام
06 فروردین 1399 15:24:46
508 بازدید
بارداریگرام
من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد میکنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا
19 فروردین 1400 07:03:41
785 بازدید
بارداریگرام
یکی از مسائلی که همیشه تو هر فصلی از سال خانم های باردار از من میپرسن اینه که میتونم مسافرت برم یا نه؟! ☑️ شما میتونید مسافرت برید به شرط اینکه وضعیت بارداری تثبیت شده و سالمی داشته باشید، تهدید به سقط یا زایمان زودرس نباشید جایی که مسافرت میرید از نظر بیماری واگیردار مشکلی نداشته باشه (مثلا این روزها اکثر شهر ها هنوز وضعیت بدی برای کرونا دارن) وسیله نقلیه شما سالم و مطمئن باشه زمانی که به مسافرت میرید نزدیک زمان زایمان نباشه! ☑️ شاید با خودتون بگید زن باردار چرا مسافرت کنه! خب باید بگم خیلی ها بخاطر شرایط زندگیشون مجبور هستن مدام از این شهر به اون شهر برن و اصلا هم قصد تفریح نداشته باشن و صرفا این نقل و انتقالات مسافرت محسوب میشه. یا خیلی از خانم ها تو دوران بارداری چند وقتی رو به خونه پدریشون میرن که ممکنه شهر دیگه ای باشه! ☑️ پس در کل با رعایت موارد بالا و اسلاید ها می تونید مسافرت برید. نوع وسیله نقلیه هم مهم نیست فقط باید سالم باشه و در رابطه با ایرلاین ها فک میکنم بالای ۳۴ هفته رو اجازه پرواز نمیدن. این رو خودتون حتما قبلش چک کنید، یا اگر قبلا چک کردید تو کامنت ها برای بقیه دوستان هم بنویسید. ☑️ من این مطلب رو از #آپ_تو_دیت براتون نوشتم که یکی از معتبرترین منابع پزشکی جهان محسوب میشه، از قسمت آموزش بیمار. پس با خیال راحت به این گفته ها استناد کنید. 😌👌 از اینکه پست هارو لایک میکنید ممنونم♥️ . . . . . #بارداری_بارداریگرام #حاملگی #بارداریگرام #هواپیما #مسافرت #پرواز #مسافرت_زمینی #آمبولی #مراقبت_های_بارداری #مراقبت_های_دوران_بارداری #مسافر #مسافرت_با_قطار #مسافرت_با_ماشین
30 اردیبهشت 1400 06:22:32
595 بازدید
بارداریگرام
آروغ زدن چیست؟ آروغ ، خروج حباب های گاز از مری از طریق دهان است. بعضی اوقات ، آروغ ها محتوای غذای کودک را بیرون می آورند که همان شیر نیمه هضم است. چرا نوزادان نیاز به آروغ زدن دارند؟ چه شیرخشک باشد و چه شیر مادر ، نوزادان حین غذا دادن حباب های هوا را می بلعند. این حباب ها در داخل شکم محبوس می شوند و باعث ایجاد نفخ و گاز در کودک می شوند. سر و صدای هنگام مکیدن می تواند نشانگر این باشد که کودک همراه با شیر، هوا را نیز می بلعد. اگر از شیر مادر تغذیه می کند، غذاهایی که می خورید می تواند منجر به ایجاد نفخ در کودک شود. در دوره نوزادی یا حداکثر سه ماهگی، مادر باید رژیم غذایی سبک داشته باشد و از غذای سنگین، تند و روغنی و نفاخ پرهیز کند. آروغ زدن به آزادسازی این گاز گیر افتاده کمک می کند و کودک را قادر می سازد تا مدت زمان بیشتری آرام بگیرد. آروغ زدن بیش از حد در نوزادان مبتلا به ریفلاکس اسید دیده می شود. چه موقع آروغ کودک را بگیرید؟ بعد از شیردهی کامل یا در فواصل بین شیردهی آروغ کودک را بگیرید. بنابراین ، هر وقت که زمانش رسید یا ناآرام به نظر می رسید ، آروغ او را بگیرید. به عنوان مثال ، اگر کودک در هنگام غذا خوردن لگد زد ، پشت گلویش پرید ، گریه کرد یا از آن دور شد ، سعی کنید آروغ او را بگیرید. نوزادان دارای گاز معمولاً شب ها کلافه هستند. به طور کلی ، آروغ کودک را بگیرید: وقتی بین پستانها جابجا می شوید وقتی نصف شیشه شیر را خورد (60 تا 90 میلی لیتر). هر 15 تا 20 دقیقه هنگام تغذیه. اگر صدای قل خوردن بیش از حد شنیدید ، غذا را قطع کرده و آروغش را بگیرید. اگر کودک شما در طول شب کلافه است ، اما علاقه ای به گرفتن سینه یا شیشه ندارد ، ممکن است گاز گرفته باشد. به او کمک کنید تا آروغ بزند. آیا نوزادان تغذیه شده با بطری به آروغ بیشتری احتیاج دارند؟ نوزادان شیشه شیری در مقایسه با نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند هوای بیشتری با غذا وارد معده خود میکنند. برعکس ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند معمولاً به آرامی شیر می خورند و زمان کافی برای بلعیدن دارند. بنابراین ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند لازم نیست به اندازه نوزادان شیشه شیری آروغ بزنند . یاد آوردن: قبل از اینکه کودک خود را آروغ بگیرید ، یک پارچه آروغ ، یک حوله قدیمی روی خود قرار دهید. نوزادان در این مدت کمی شیر تف می کنند و این کاملا طبیعی است. آروغ زدن نوزاد خوابیده با آروغ زدن نوزاد بیدار تفاوتی ندارد.
14 دی 1399 10:34:09
59 بازدید
نعیمه انصاری
0
3
چقدر سریع گرفتش!😃 پوزیشن up right از بهترین پوزیشن های زایمان محسوب میشه. توی این پوزیشن کانال زایمان، خروجی لگن و محور طولی جنین همه در یک راستا قرار میگیرن و به علاوه نیروی گرانش زمین هم کمک میکنه تا بچه راحت تر کشیده بشه بیرون! مادر هم تو این وضعیت احساس راحتی بیشتری داره. پس به بدنتون اعتماد کنید و هر حالتی که براتون بهتره رو انجام بدید. البته باید یه همچین مامای تروفرزی هم داشته باشید که سریع بچه رو بگیره 😃 . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #ماماهمراه #مامایی #دانشجومامایی #givingbirth #nvd #bardarigram