پست های مشابه

مدرسه مامان ها

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

15 خرداد 1400 05:53:08

43 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 تا حالا به این فکر کردید که چقدر در زمانِ حال زندگی میکنید؟... 🤔 👈 وقتی با کسی حرف میزنید که حواسش به شما نیست چه حسی بهتون دست میده؟ حس در خلا صحبت کردن؟ ادامه ندادن؟ بی اهمیت بودن؟ 👈 اگه همه ی حواسش به شما باشه چی؟ مهم بودن؟ مفید بودن؟ فهمیده شدن؟ دوست داشتنی بودن؟ فکر کردن به گذشته و آینده به مراتب ساده تر از زندگی کردن در زمانِ حال است. با رفتن به زمانی غیر از زمانِ حال اغلب مانند یک خلبانِ خودکار عمل می کنیم! حرف میزنیم، رانندگی می کنیم، کار می کنیم، راه می رویم، غذا میخوریم کمی هم دقت میکنیم که دچار دردسر نشویم! تنها زمانی به حال برمیگردیم که چیزی مثل درد، لذت یا شگفتی ما را به خودمان بیاورد... اما اگر در زمانِ حال سر حال و هوشیار باشیم همه چیز متفاوت خواهد بود صداها و رنگ ها زنده تر، شفاف تر و صحیح تر به نظر می رسند. دیگران فقط سایه نیستند بلکه آدم های حقیقی هستند!... 📌 بچه ها ما را به زمانِ حال می آورند. هنرِ در زمانِ حال زندگی کردن را از آن ها یاد بگیریم... #تا_حالا_به_این_فکر_کردید؟ #بچه_هایمان_به_ما_چه_می_آموزند؟ #در_زمان_حال_زندگی_کنیم #توجه

20 تیر 1400 06:50:30

221 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 سعی کنید حرف های زده شده توسط کودک رو توسعه بدید! 👈 مثلا وقتی میگه: دارم میوه میخورم می تونیم ازش بپرسیم چه میوه ای رو بیشتر دوست داری؟ مثلا میگه سیب و شما میتونید ادامه بدید: سیبِ چه رنگی؟ چرا اون رو بیشتر دوست داری؟ 📌 دقت کنید که فقط سوال کننده نباشید و گاهی هم جملاتی رو اضافه کنید؛ مثلا به نظرم سیب قرمز خیلی قشنگه اما سیب زرد طعم بهتری داره. 👈 سوال ها و نکته هاتون رو در جهتی بیان کنید که پرسش ها و نکات بیشتری رو در ذهن کودک ایجاد کنه و اون رو نسبت به مسائل دقیق تر کنه‌. #همصحبتی_با_کودک #گفتگو

24 تیر 1400 16:26:32

277 بازدید

مدرسه مامان ها

🔷 چگونه می توانید زمان خود را به فرزندتان اختصاص بدهید ؟ 👈 با گوش دادن به آنچه می گویند 👈 صحبت کردن با آن ها 👈 برقراری ارتباط چشمی هنگام گفتگو 👈 بازی کردن با آن ها 👈 انجام کارها با یکدیگر 👈 گاهی نوازششان کنید با هم یک کتاب بخوانید یا به پارک بروید این ها باعث تفاوت زیادی در زندگیشان می شود. #والدین_حاضر

02 تیر 1400 15:29:59

150 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 تو بزرگتری، کوتاه بیا.... - مال خودمه نمیدم - منم میخوام - نه نمیشه لازمش دارم - مامااااان داداش قلم مو رو بهم نمیده نقاشی بکشم - ای بابا! بهش بده دیگه بچه اس، تو بزرگتری کوتاه بیا! 👈 هر روز با بچه ها، پر از اتفاقاتی میشه که میتونه کاسه ی صبر ما رو لبریز کنه و ما رو از کوره در بره اگه به اون ها به چشم یک بحران نگاه کنیم! 🤔 استاد بزرگواری گفتند: هر بحرانی یک فرصت است برای خلاقیتی جدید و تازه 👈 هیچ فکرش رو کردید اگه بتونیم این نوع نگاه رو تمرین کنیم زندگی چقدر هیجان انگیز میشه؟ 😁 📌 سعی کنیم به جای بی حوصلگی و از کوره در رفتن همراه بچه ها طرح مساله کنیم و حل مساله در زندگی رو تمرین کنیم تا وقتی بزرگ شدن به جای از کوره در رفتن به دنبال راه حل باشن👌 - چی شده؟ قلم مو میخوای نقاشی بکشی؟ - بله😭 - داداش هم الان قلمو رو لازم داره؟ - بله به من نمیده😢 - به نظرت چطوری میتونیم یه قلم مو بسازیم؟😃 بیا ببینیم با کاموا یا پنبه میشه؟🤔 بدو بریم یه چوب بستنی و چسب بیاریم.😏 👈 به بحران ها به چشم فرصت نگاه کنیم و سعی کنیم راهکارهای خلاقانه داشته باشیم و اون ها رو اینجا با هم به اشتراک بذاریم #بحران_یا_فرصت #دعوای_بچه_ها #خلاقیت_مادرانه #از_کوره_در_رفتن

24 خرداد 1400 10:22:43

185 بازدید

مدرسه مامان ها

🔹 به جای جر و بحث های بی نتیجه با کودک از حس جاندارپنداریِ او استفاده کنید، زندگی گلستان میشود! 😏 👈 موقعیتی را در نظر بگیرید که مادر بعد از یک روز پر کار با اتاق نامرتب کودک مواجه می شود این موضوع را به دو صورت با هم دنبال میکنیم... 📌 برخورد اول: - این اسباب بازی ها رو جمع کن - نمیخوام - مگه قرار نبود بعد از بازی جمع کنی؟ - آخه من خسته ام - خودت قول دادی که بعد از بازی جمعشون میکنم! - نه مامان، خودت جمع کن - اسباب بازی های شماست سریع جمع کن میخوایم شام بخوریم - نمی خوام اصلا شام نمیخورم و خودتون این بحث بی نتیجه رو همینطور ادامه بدید! 📌 برخورد دوم : مادر با تغییر صدایش از زبان اسباب بازی ها می گوید: - کاش یکی پیدا می شد ما رو بذاره سر جامون - اووووم، خب من میتونم بذارم! - واقعا؟ - بله - ممنوووون، ما خیلی خوشحال میشیم اگه این کار رو بکنی - باشه، دوست ندارید کسی پا روی شما بذاره؟ - نه آخه دردمون میاد و میشکنیم - نگران نباشید من کمکتون میکنم - آخ جووون دستت درد نکنه - خواهش میکنم! و حالا این گفتگوی شیرین و اثربخش رو همینطور ادامه بدید 😊 شما کدوم نوع برخورد رو با بچه هاتون دارید؟ 🤔 #حس_جاندارپنداری #نظم #مادرِ_خلاق

28 خرداد 1400 10:25:27

192 بازدید

نیره بیدگلی

10

33

🔹 دخترک سه ساله خسته اس خوابش میاد اما بهانه گیر شده، میخواد نخوابه و مقاومت میکنه!... - مامان شب شده؟ - بله - ولی من خوابم نمیاد، شما هم نخواب - باشه عزیزم "نمی خوابیم" فقط "دراز میکشیم" - ولی چشمامون رو نبندیما - باشه نمی بندیم و همینطور دراز میکشن و دخترک توی چشمای مامان نگاه میکنه که یه وقت بسته نشن و لحظه ای بیشتر طول نمیکشه تا چشمای دخترک بسته میشن و به خواب عمیقی فرو میره... 📌 گاهی در بعضی موقعیت ها انگار بچه ها یکسری کلمات رو استفاده می کنن تا مخالفت ما رو برانگیخته کنن و یه مراسم گریه و زاری راه بندازن😐 مخصوصا بچه های سه ساله! 👈 در این مواقع ما باید هوشیار باشیم و سعی کنیم دُم به تله ندیم یعنی به جای مخالفت مستقیم یا استفاده از گفتگوی منطقی یا مجادله، خودمون رو همراه نشون بدیم و در گفتگو از کلمات جایگزین استفاده کنیم تا به نتیجه مورد نظرمون برسیم. - مامان بیا پیشم - چند لحظه "صبر کن" الان میام - آخه من صبر ندارم الان بیا😕 - واقعا؟ باشه پس "منتظر بمون" من تا ده میشمرم و میام یک، دو، سه،... 👈 توجه داشته باشید هر یک از این موقعیت ها میتونه به یک "قشقرق" تبدیل بشه اگه دقت نکنیم و وارد یکی به دو با بچه ها بشیم... پس به جای یکی به دو کردن و مخالفت با خواسته شون سعی کنیم با گفتگوهای همدلانه همراهیشون کنیم 👌 #قشقرق #همدلی #هم_صحبتی #گفتگو_با_کودک

19 خرداد 1401 01:10:29

پست های مفید آموزنده و کاربردی🌹 مرسی بامانو

سارا امیری

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:09:30

لذت بردم از توضیحاتتون 🌹

مرضیه اشتری

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:08:30

تشکر 🌺

نرگس مرادی

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:07:29

عالی بود ممنون

سمیه یوسفی

-0 پاسخ

19 خرداد 1401 01:07:29

این مطلب برای چند سال بود؟

فاطمه اسدی

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

19 خرداد 1401 01:05:30

محیا فرزان

-0 پاسخ

مدرسه مامان ها

نیره بیدگلی

10

33

🔹 دخترک سه ساله خسته اس خوابش میاد اما بهانه گیر شده، میخواد نخوابه و مقاومت میکنه!... - مامان شب شده؟ - بله - ولی من خوابم نمیاد، شما هم نخواب - باشه عزیزم "نمی خوابیم" فقط "دراز میکشیم" - ولی چشمامون رو نبندیما - باشه نمی بندیم و همینطور دراز میکشن و دخترک توی چشمای مامان نگاه میکنه که یه وقت بسته نشن و لحظه ای بیشتر طول نمیکشه تا چشمای دخترک بسته میشن و به خواب عمیقی فرو میره... 📌 گاهی در بعضی موقعیت ها انگار بچه ها یکسری کلمات رو استفاده می کنن تا مخالفت ما رو برانگیخته کنن و یه مراسم گریه و زاری راه بندازن😐 مخصوصا بچه های سه ساله! 👈 در این مواقع ما باید هوشیار باشیم و سعی کنیم دُم به تله ندیم یعنی به جای مخالفت مستقیم یا استفاده از گفتگوی منطقی یا مجادله، خودمون رو همراه نشون بدیم و در گفتگو از کلمات جایگزین استفاده کنیم تا به نتیجه مورد نظرمون برسیم. - مامان بیا پیشم - چند لحظه "صبر کن" الان میام - آخه من صبر ندارم الان بیا😕 - واقعا؟ باشه پس "منتظر بمون" من تا ده میشمرم و میام یک، دو، سه،... 👈 توجه داشته باشید هر یک از این موقعیت ها میتونه به یک "قشقرق" تبدیل بشه اگه دقت نکنیم و وارد یکی به دو با بچه ها بشیم... پس به جای یکی به دو کردن و مخالفت با خواسته شون سعی کنیم با گفتگوهای همدلانه همراهیشون کنیم 👌 #قشقرق #همدلی #هم_صحبتی #گفتگو_با_کودک

پست های مفید آموزنده و کاربردی🌹 مرسی بامانو سارا امیری

19 خرداد 1401 01:10:29

-0 پاسخ

لذت بردم از توضیحاتتون 🌹 مرضیه اشتری

19 خرداد 1401 01:09:30

-0 پاسخ

تشکر 🌺 نرگس مرادی

19 خرداد 1401 01:08:30

-0 پاسخ

عالی بود ممنون سمیه یوسفی

19 خرداد 1401 01:07:29

-0 پاسخ

این مطلب برای چند سال بود؟ فاطمه اسدی

19 خرداد 1401 01:07:29

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن